top

Undgå undersøgelser der rammer ved siden af 

Du skal have et klart fokus fra starten, hvis din undersøgelse skal skabe værdi. Med et tydeligt udgangspunkt er du sikker på at få de svar, du skal bruge - gnidningsfrit og indenfor kortest mulig tid. Men hvordan finder du dit undersøgelsesfokus? Her er tre gode råd.

1. Beslut dig før undersøgelsen

  • Hvem er tovholder på projektet, og hvem har det sidste ord i beslutningsprocessen?
  • Hvilken målgruppe(r) vil jeg spørge?
  • Hvad er undersøgelsens formål, hvad forestiller jeg mig at få ud af undersøgelsen, og hvad skal den bruges til?

Når du har svaret på ovenstående, er du godt i gang. Så har du en retning på dit projekt, der hjælper både dig og os, når vi er dybt begravet i processen sammen.

2. Sæt ressourcer af til gennemtænkning

Vi oplever fra tid til anden kunder, som ændrer fokus efter undersøgelsesprocessen er skudt i gang. Det er ærgerligt, for her er vi allerede gået i gang med at rekruttere respondenter, fundere over metoden og skræddersy spørgsmål. Din undersøgelse bliver altså ikke lige så skarp, som den kunne have været med det rette fokus fra start.

Når en kunde ændrer fokus, oplever vi, det handler om, at man ikke er helt sikker på hvilken resultater, man ønsker – eller at man simpelthen kommer nærmere undersøgelsens fokus, jo mere man arbejder med den. Det sidste scenarie kan du undgå ved at sætte ordentlig tid af til at diskutere, overveje og beskrive undersøgelsens formål sammen med dine kolleger. Hold gerne et par møder, og giv jer selv plads til at reflektere, inden i beslutter jer.

3. Hiv fat i os for klarhed og inspiration

Hvis du er usikker på, hvor din undersøgelse skal hen, eller hvilke resultater du egentlig efterspørger, kan vi hjælpe dig. Lad os vide, hvad du er i tvivl om, så tager vi en snak og kommer frem til en løsning.

Vi trækker på årelange erfaringer med problemstillinger hos både offentlige og private virksomheder, og har flere metoder i værktøjskassen, vi kan bringe i spil.

Tag et kig på nogle af vores cases og se, hvordan vi har løst udfordringer for andre. Du kan også læse vores blogindlæg om den kvalitative forundersøgelse – en undersøgelse vi kan bruge til at komme nærmere dine fokusområder.

Kontakt os på tlf. 77 41 41 41 eller udfyld formularen her, så ringer vi til dig!

HVORFOR VÆLGE MEGAFON?

SOLID OG OMFATTENDE ERFARING

MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.

HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED

MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.

UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER

Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.

MEGAFON A/S

Alhambravej 12 • 1826 Frederiksberg C
CVR nr. • 41321431
Telefon • +45 77 41 41 41
E-mail • megafon@megafon.dk